Wczoraj dzwoniłem do trzech serwisów (bo o szczegół techniczny musiałem się dowiedzieć) i przyokazji spytałem ile kosztuje włączenie włączenie trybu skandynawskiego (światła dzienne): w Tarnowie Bączek 160zł, Śliwka Katowice 130zł, Emida [Katowice?] 90zł.
[ Dodano: Sob 10 Paź, 09 01:49 ]
No to po dzisiejszym dniu mogę powiedzieć, że będzie problem z tymi VAG'ami z niższą wersją niż najnowsze - dziś mi oryginalny 805.4 przy kodowaniu FL'ki napisał, że nie ma opisów sterownika (kodowanie 30-bitowe) i nic mi nie zrobi. Miałem farta, że miałem też zainstalowaną 908 angielską.
[ Dodano: Pon 12 Paź, 09 10:49 ]
Zainteresowałem się również ostatnio ceną włączenia doświetlania zakrętów. Bączek Tarnów 60zł, Emida Kraków 95zł, Emida Ruda Śląska 180zł(!), Śliwka Katowice 130zł. W tym ostatnim gość z serwisu się spytał mnie "A czy ma Pan zainstalowany taki nowoczesny sterownik, który na to pozwala?". Odpowiedziałem, że nie wiem, a Pani mi grzecznie odpowiedział, że też nie wie 8) przez chwilę myślałem, że to jakaś ukryta kamera :-) ale dwa zdania dalej potwierdził swoją wypowiedzią, że on jednak tak ma od urodzenia :-)
[ Dodano: Czw 29 Paź, 09 23:37 ]
No i jeszcze sobie znalazłem taką opcję, która wyłącza ogrzewanie tylnej szyby po określonym czasie (w minutach) :-)
[ Dodano: Wto 03 Lis, 09 00:55 ]
No to lecimy dalej :
"(...) Od dnia 20 czerwca 2009 roku, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2009-05-04 nie są już wymagane tylne światła pozycyjne, gdy włączone są światła do jazdy dziennej. Należy jeszcze raz podkreślić, że światła do jazdy dziennej, o ile mają homologację i zostały prawidłowo zamontowane, są całkowicie legalne Polsce. (...) Dodatkowo światła do jazdy dziennej muszą być oznaczone literami RL. (...)".
Dla zainteresowanych - "(...) nie są wymagane tyle światła pozycyjne (...)" oznacza, że można sobie włączyć tryb amerykański zamiast skandynawskiego. Cechuje się on następującymi właściwościami [zaangażowane w to są: włącznik świateł, światła mijania, światła postojowe oraz hamulec ręczny]:
- Włącznik w stanie '0' (zero), ręczny zaciągnięty:
światła postojowe wyłączone, światła mijania wyłączone [czyli NIC się nie świeci] - deska rozdzielcza nie podświetlona
- Włącznik w stanie '0' (zero), ręczny spuszczony:
Światła postojowe wyłączone, światła mijania WŁĄCZONE - deska rozdzielcza nie podświetlona
Dla dwóch powyższych konfiguracji, tylne oświetlenie (postojowe, tablica rejestracyjna) jest całkowicie wyłączone. Dla poniższych świeci się już normalnie.
- Włącznik w stanie 'postojowe', ręczny zaciągnięty:
Światła postojowe WŁĄCZONE, światła mijania wyłączone - deska rozdzielcza podświetlona
- Włącznik w stanie 'postojowe', ręczny spuszczony:
Światła postojowe wyłączone, światła mijania WŁĄCZONE - deska rozdzielcza nie podświetlona
- Włącznik w stanie 'mijania' (czyt.: krótkie):
Światła postojowe WŁĄCZONE, światła mijania WŁĄCZONE [bez względu na ręczny] - deska rozdzielcza nie podświetlona.
Ja mam włączone też tryb amerykański :twisted:
Powracają do kontroli nie zapiętych pasów można to wyłączyć bez vaga .
Wystarczy pod fotelem kierowcy w tunelu wypiąć wtyczkę . Ja tak zrobiłem bo u mnie coś się popsuło i cały czas paliła mi się kontrolka .
Ja mam włączone też tryb amerykański :twisted:
Powracają do kontroli nie zapiętych pasów można to wyłączyć bez vaga .
Wystarczy pod fotelem kierowcy w tunelu wypiąć wtyczkę . Ja tak zrobiłem bo u mnie coś się popsuło i cały czas paliła mi się kontrolka .
Widzisz... wg mojej (na razie nie potwierdzonej empirią wiedzy), TAKIE rozwiązanie z jakiegoś powodu powoduje wyłączenie poduszki powietrznej. Usłyszałem to conajmniej dwa razy w dwóch różnych towarzystwach więc coś w tym musi być. Fajnie byłoby odpiąć wtyczkę i podłączyć komputer i sprawdzić w jakim stanie jest "DRIVER AIRBAG IGNITION STATE" [jakoś to tak brzmi] :-) i czy w ogóle jakieś błędy się pokazują.
Jeżeli chodzi o odpiętą wtyczkę to też słyszałem,że poduszka powietrzna kierowcy nie działa
Zadziała dopiero po uszkodzeniu czujników na przednich prowadnicach
NajtFukinPatrol North-West
UNIDEN 510 XL + ML145
BYŁ ASZ
PÓŹNIEJ BYŁ BKD
BYŁA TEŻ CEGA
A TERAZ JEST SUPERB CBBB
MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!
kropeck, widzę, że jesteś expertem w/s VAG-a.
Mam, pytanie związanie z światłami dziennymi: obecnie w OII Ambiente mam ustawiony tryb świateł dziennych - po przekręceniu kluczyka w stacyjce już zapalaną się mijania (krótkie). Czy jest jakiś 'knif' by te światła zapalały się dopiero po tym jak silnik zaskoczy "na dobre". Pytam, bo poprzednio miałem Megane II i też tam miałem ustawione trych świateł dziennych na mijania i włączal sie on dopiero po tym jak silnik zastartował, fakt - w tamtym aucie jest karta i przyciski start/stop
kropeck, widzę, że jesteś expertem w/s VAG-a.
Mam, pytanie związanie z światłami dziennymi: obecnie w OII Ambiente mam ustawiony tryb świateł dziennych - po przekręceniu kluczyka w stacyjce już zapalaną się mijania (krótkie). Czy jest jakiś 'knif' by te światła zapalały się dopiero po tym jak silnik zaskoczy "na dobre".
Cześć,
I tak i nie... Generalnie niestety i mnie to irytuje, że światła zapalają się po przekręceniu kluczyka i korzystając z samego VCDS'a nie ma takiej opcji, żeby to zmienić. Są dwie metody 'zastępcze' - jedna, i to wiem od jakiegoś dealera, to zamontowanie jakiegoś przekaźnika, który zapala żarówki dopiero po odpaleniu silnika (ewentualnie dopiero po określonym czasie od przekręcenia kluczyka w stacyjce), bądź uruchomienie świateł dziennych w trybie amerykańskim - wtedy żarówy włączają się zaraz po przekręceniu kluczyka, ale dodatkowym warunkiem jest spuszczenie ręcznego, czyli jeśli masz zaciągnięty ręczny, to światła się nie świecą. Oczywiście jak włącznik świateł jest ustawiony na mijania, to świecą się bez względu na stan ręcznego :-)
I jaki tam ekspert - ile przeczytałem i przetestowałem, to napisałem na forum :-)
Koledzy, jakby ktoś miał dojście do kabelka USB-VAG (do O 2FL) to ja też się piszę. Póki co, to mam standardowy kabelek EOBD (ELM327). Używam tego do Peugeota, ale chyba do Skody się nie nada....
kropeck,
Witam,
Dzięki za info Jednak ja zostanę przy wersji skandynwaskiej, co Europa to Europa
Pozdrawiam,
Adam
Ale powiem Ci w tajemnicy :wink: , że auta zarejestrowane pierwszy raz po 1 stycznia 2010, będą MUSIAŁY mieć już tylko tryb amerykański :-) Ty masz auto zarejestrowane przed tą datą, więc Tobie będzie to obojętne :-)
W O2 z tyłu świecą się po 3 żarówki z każdej strony + dwie od tablicy rejestracyjnej + z przodu wyłączone są postojówki, więc w sumie 8 żarówek. Ich wyłączenie powinno w jakimś stopniu wpłynąć na spalanie :-)
Mniej wiecej jak wyjecie kola zapasowego i wsadzenie pianki :twisted:
Cichaj człeku znikąd... ja tu próbuję o środowisko dbać :-) TAK SIĘ MÓWI - nie czytasz gazet czy jak?? :-) Zawsze zamiast przeliczać na spalanie, można przeliczyć na lepsze osiągi (większa moc na koła) 8) :P
Ale powiem Ci w tajemnicy , że auta zarejestrowane pierwszy raz po 1 stycznia 2010, będą MUSIAŁY mieć już tylko tryb amerykański Ty masz auto zarejestrowane przed tą datą, więc Tobie będzie to obojętne
w sumie fajny ten tryb 'amerykański' bo rzeczywiście wystarczą światła z przodu, ale wjeżdżajac w jakiś chociażby tunel to trzeba wajchlować wyłącznikem świateł by i z tyłu światła sie zapaliły... a w mej OII czujnika zmierzu ni ma
z innej strony to i w wersji skandynawskiej (w amerykańskiej pewnie też) zegary w środku się nie świecą...
Owszem, masz rację. Podświetlenie deski nie świeci się - tak samo jak w skandynawskim. Niemniej jednak co do jazdy przez tunel ..... niech ja pomyślę ile razy razy ostatnio jechałem przez takowy ... hmmmmm 8)
kropeck, czy wiesz/mógłbyś się dowiedzieć jak włączyć drugie światło przeciwmgielne z tylu? W brytyjskim ASO nawciskali mi bzdur, że trzeba prowadzić wiązkę kabli do nieaktywnego światła, ale jak porównywałem ilość kabli to jest identyczna z lewej i z prawej strony. Mowa o O2 FL.
Komentarz